کارتون Up/كارتون آپ /کارتون بالا (دوبله شده )
نوشته شده توسط : م

کارتون Up/كارتون آپ /کارتون بالا (دوبله شده )

کارتون Up/كارتون آپ /کارتون بالا (دوبله شده )

کارتونUp                           پروانه نمایش:22791-155/88

براي دقائقي به دنيايي كاملا متفاوت سفر كنيد...

 كارتون «بالا» از شركت ديزني - پيكسار،  نخستين فيلم كارتون بود كه در جشنواره سينمائي كن به عنوان برنامه افتتاحيه نشان داده شد.کارتون «بالا» بعد از Incredibles نخستين فيلم پيكسار است كه قهرمانهاي آدم هستند. تا حالا بيشتر اهالي فيلمهاي پيكسار، اشياء يا حيواناتي بودند كه با جادوي نقاشي وموسيقي و دوبله، صداي و روحيات انساني و بار عاطفي پيدا مي كردند، مثل اسباب بازي ها، در Toy Story يا ماشين ها در Cars --  حالا در خلق شخصيت ها، به جائي از تخصص و مهارت در كارشان رسيده اند كه بتوانند شخصيت هاي انساني و باور پذير خلق كنند.

کارتون «بالا»  دهمين فيلم «پيكسار» Pixar است  كه استيو جابز، بنيانگذار شركت Apple آن را به وجود آورد.

 

حتما شما هم از ديدن اين كارتون فوق العاده خنده دار لذت خواهيد برد....

ماجراهاي تخيلي کارتون، با استفاده از نقاشي متحرك سه بعدي، براي تماشاگر لمس پذيرتر مي شود.

داكتر مي گويد در صحبت با همكارش باب پيترسن، فكر فرار، سهم بزرگي در اين داستان داشت و توضيح مي دهد كه چون خودش آدمي درونگرا است، كه زياد نمي تواند با مردم باشد و كارگرداني عكس اين است و بنابراين، آخر روز بعد از سروكله زدن با آدمها، دوست دارد به كنجي بگريزد و تنها باشد و خانه پرنده اين حس دور شدن از ديگران و تنها بودن را متجلي مي كند.

 

كارتون كه بزرگتر ها هم منتظرش بودند....

 

اول بار بود كه جشنواره كن با يك فيلم نقاشي متحرك افتتاح مي شد. ولي  درست است كه حضور ديزني و شركتهاي ديگر عمده آمريكائي به جشنواره كن رونق مي دهند، چون هم ستاره ها را مي آورند و هم پارتي هاي بزرگ را مي دهند، ولي خوب کارتون بالا يا Up براي افتتاح جشنواره سينمائي بي مناسبت هم نبود، براي فيلمي است كه اگر سينماباز باشي، مثل اهالي جشنواره كن، از اشاره ها و برداشتها و الهام هائي كه از فيلمهاي عمده و كليدي سينما گرفته، لذت مي بري.

مثلا بديهي است كه داستان خانه پرنده، اشاره مستقيم است به يكي از قصه هاي كليدي ادبيات كودكان در آمريكا و دنيا، يعني جادوگر شهر زمرد، كه گردباد خانه قهرمان داستان «دوروتي» را مي برد به دوردستها.   فيلم Wizard of Oz هم با شركت جودي گارلند، يكي از فيلمهاي تاريخي سينماست و مفهوم  کارتون Up هم در  باره  رهائي از قيدهاي زميني و  پريدن با خيال ها و آرزوها، خيلي از آن داستان ملهم است.

پديده اي در دنياي ساخت انيميشن

چگونه ميتوان براي سنين 5 تا 50 سال جذاب بود؟؟

 

در باره تاثير سه بعدي بعضي منتقدها مي گويند سه بعدي يا دوبعدي اين فيلم فرقي ندارد. از  جمله، رابرت ويلانسكي، منتقد Village Voice كه ده دقيقه اول اين فيلم را بي نقص و بقيه اش را خيلي نزديك به بي نقص توصيف كرده نوشته لازم نيست سه بعدي ببينيد براي اينكه تاثيري جز پرت كردن حواس شما ندارد. منتقد ديگري نوشته جالب است كه پيكسار فيلم سه بعدي بيرون داده، براي اينكه نقاشي متحرك هاي پيكسار از اول هم سه بعدي بودند، به خاطر نوع تصويرسازي.

 ديويد ادلستاين، منتقد هفتگي نيويورك نوشته بعضي از صحنه ها، مثل فروافتادن از روي صخره، سرگيجه آور است، و اشياء از جمله هزاران بادكنك رنگي كه خانه را هوا مي برند، در سه بعدي، مثل انگور روي خوشه، چيدني مي شوند، و وقتي آن پرنده افسانه اي عظيم الحثه سرش را نزديك صورت شما مي آورد، در سه بعدي، حتي نم نفسهاي او را هم حس روي پوست خود، احساس مي كنيد.

جديدترين تكنيك ساخت انيميشن

براي دقائقي به دنيايي كاملا متفاوت سفر كنيد...

بعد از ماهها انتظار .....اولين بار در ايران

كارتون كه بزرگترها هم منتظرش بودند..!!!

پديده اي در دنياي ساخت انيميشن

چگونه ميتوان براي سنين 5 تا 50 سال جذاب بود؟؟

حتما شما هم منتظر اين كارتون بينظير بودين!!

انتظارها به پايان رسيد ..!!!!

تا سالها خاطره اين كارتون بي نظير را فراموش نمي كنيد!!

خرید کارتون Up

۲۵۰۰ تومان
خرید کارتون Up/كارتون آپ /کارتون بالا (دوبله شده )




:: برچسب‌ها: کارتون Up/كارتون آپ /کارتون بالا (دوبله شده ) ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: